YMM-2025/9

2024 Yılına İlişkinin Olarak Kullanılan Yönetim Kurulu Karar Defteri ile Müdürler Kurulu Karar Defterinin Kapanış Onayının 31.01.2025 Tarihine Kadar Yaptırılması Zorunludur.

Tarih:17.01.2025
Sayı:YMM-2025/9
Konu:2024 yılına ilişkinin olarak kullanılan yönetim kurulu karar defteri ile müdürler kurulu karar defterinin kapanış onayının 31.01.2025 tarihine kadar yaptırılması zorunludur.

11 Nisan 2013 tarih ve 28615 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan 6455 sayılı Gümrük Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun 78 inci maddesi ile 13/01/2011 tarih ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 64 üncü maddesinin 3 üncü fıkrasının 4 üncü cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Yevmiye defterinin kapanış onayı, izleyen faaliyet döneminin altıncı ayının sonuna kadar, yönetim kurulu karar defterinin kapanış onayı ise izleyen faaliyet döneminin birinci ayının sonuna kadar notere yaptırılır.”

Ayrıca 19/12/2012 tarih ve 28502 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan Ticari Defterlere İlişkin Tebliğ’in 11 inci maddesinin 4 üncü fıkrası hükmü aşağıdaki gibidir.

“(4) Limited şirketlerde müdür veya müdürler kurulunun şirket yönetimi ile ilgili olarak aldığı kararlar genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydedilebileceği gibi ayrı bir müdürler kurulu karar defteri de tutulabilir. Müdürler kurulu karar defterinin tutulması halinde açılış ve kapanış onayları dahil olmak üzere yönetim kurulu karar defterine ilişkin hükümler uygulanır. Kararların genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydedilmesi halinde 10 uncu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen hususların yazılması zorunludur. Ayrı bir müdürler kurulu karar defteri tutulması halinde müdür veya müdürler kurulu kararları genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydedilemez.”

Yukarıdaki hükümler gereği; anonim şirketlerin zorunlu olarak 2024 yılında kullanmış oldukları yönetim kurulu karar defterleri ile limited şirketlerin ihtiyari olarak 2024 yılında kullanmış oldukları müdürler kurulu karar defterlerinin kapanış onayının 2025 yılı Ocak ayı sonuna kadar yaptırılması zorunludur.

Kapanış onayını süresinde yaptırmayanların 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 562/1-c maddesine göre 64 üncü maddenin 3 üncü fıkrası uyarınca idari para cezası ile cezalandırılması gerekmektedir.

Hatırlatır, iyi çalışmalar dileriz.

Saygılarımızla,

Önemli Not: Genellikle damga vergisi defterleri ara tasdik yaptırılmak suretiyle kullanılmaktadır. Ara tasdik yaptırılarak damga vergisi defterini 2025 yılında da kullanacak olan şirketlerin 31.01.2025 tarihine kadar bu defterleri ara tasdik yaptırmaları zorunludur.

Haberler

Diğer Haberler

Malmüdürlüğü Bünyesinde Bulunan Bağlı Vergi Dairesinin Kapatılması Nedeniyle Hizmet Kesintisi Yaşanabilecek Malmüdürlükleri Hakkında Duyuru

4 Ekim 2025 Tarihinde Vergi Dairesi Müdürlüğü Sınavı Yapılacaktır